keskiviikko 7. joulukuuta 2011

Joku odottaa ikkunassa







 






















Tänään kameran white balance-asetus oli vähän pielessä ja teki sinisiä kuvia, kuvia joutui käsittelemään enemmän että sai niistä suht järkeviä. Tiedän että pitäisi kuvata rawta, niin ei olisi koskaan mitään ongelmia valotusten ja väritasapainon kanssa, mutta otan kuvia yleensä niin paljon ja raw-tiedostot ovat niin isoja ja raskaita käsitellä, että kuvaan mieluummin jpegiä. Ja muutenkaan en jaksa olla enää niin innostunut kuvankäsittelystä, aiemmin käsittelin kuvia paljonkin, nykyään käsittelen tosi vähän. Ovathan ne kuvat todellakin paljon paremman näköisiä käsiteltynä, mutta sisältö on silti mitä on.

Joku odottaa ikkunassa paluutamme (tarkkaan täytyy kyllä katsoa että näkee). Se sama hyppäsi petaamattomalle sängylle ja katseli kysyvänä: "Mitä enkö minä tosiaan saa olla tässä?" Saa olla, mutta pedata pitää ensin. Sitäpaitsi tuossa sängyssä Nemo tykkää nukkua, pikkukoiran piilopesä on edelleen sängyn alla.

6 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Haastava projekti: odottamassa 362 :)

    Silmäni havaitsivat ikkunassa odottajan, - ihana koira.

    Siunausta viikonloppuun!

    (PS. Poistin edellisen kommenttini, kun sanajärjestys häiritsi. Olen niin väsynyt, että ajatuskin takkuilee...)

    VastaaPoista
  3. :) Joo minulla on tosiaan tällainen kuva/päivä- projekti, mutta ei täällä blogissa vaan tuolla Google+:n puolella. Tänne sitten välillä vain linkitän jos minulla on enemmän kuvia samalta päivältä, joten täälläkin se projekti näkyy enemmän tai vähemmän.

    Minäkin olen laittanut roskiin monet viestit, väsymystä täälläkin kun kirjoitusvirheitä tulee aina aika ajoin. Voimia.

    VastaaPoista
  4. Laita vaan tännekin projektia näkyville :)
    Olen ihan pihalla koko Google+:sta, kuten myös Face bookista yms.

    VastaaPoista
  5. Laitan toki aina välillä, mutta projekti ei ole keskeytynyt vaikka ei täällä näkyisikään :)

    Minä olin pari vuotta Facebookissa (olen edelleen) ennen kuin löysin tämän Google+n, Google+ on siitä hyvä, että siellä ei tarvitse pyytää ketään kaveriksi, siellä vain lisätään ryhmiin sellaisia joiden postaukset haluaa nähdä. Minusta aika tasa-arvoista ja kivaa eikä tarvitse miettiä, että huolikoohan tuo minua kveriksi ym. sosiaalisia paineita, joita on Facebookissa ja jotka voi olla aika rasittavia.

    Google+sta aloin tykätä koska siellä ihmiset ympäri maailman julkaisee hienoja valokuvia ja näin pääsee näistä Suomi-ympyröistä pois, jotka (olen esim. aivan loputtoman kyllästynyt Suomen mediaan tällä hetkellä) tuntuvat jotenkin tosi ahtailta välillä. Sitten siellä on näitä teemoja, joiden alla voi julkaista kuvia. Suosittelen kaikille kuvista kiinnostuneille.

    VastaaPoista